Втомлений Їжачок

(Комунікативний шаблон включення емоційно виснаженої дитини в арттерапевтичний процес)

Одного разу в лісі жив собі маленький Їжачок, який завжди був веселим та енергійним. Але одного дня осінь привела свою зливу, а разом з нею прийшла і втома. Їжачок втратив сили і навіть не міг подумати про свої звичні пригоди. Він ледве виходив зі своєї оселі і нічого не хотів робити.

Лісові друзі помітили зміни і вирішили допомогти йому. Вони запросили Їжачка на спеціальні дні радості. Почали з малювання. Їжачок був дивовижно здивований, коли виявив, що може виразити свою втому малюванням. Він відчував, як кожна краплина фарби відпускає його втомлене тіло.

Після малювання вони перейшли до музики. Їжачок відчував, як ритми природи пробуджують його внутрішню силу. Він почав співати разом зі своїми друзями і відчув, як його душа знову наповнюється радістю.

Потім вони рушили в танці. Рухатися разом з музикою було так природно для Їжачка, дуже смішно рухались його голочки, залишаючи всю втому. Він почував, як кожен крок розслабляє його маленькі ніжки та додавав енергії.

З кожною новою веселою вправою почував себе все краще і краще. Він зрозумів, що навіть коли відчуваєш себе втомленим і безсилим, завжди є цікаві справи, які дають сили у творчості, музиці, танцях та спілкуванні з друзями. І відтоді він завжди пам'ятав про це, роблячи своє життя ще яскравішим і веселішим.

Розглянемо декілька вправ, які можуть стати у пригоді при роботі з емоційно виснаженими дітьми:

1. Вправа «Шукаємо емоції Їжачка»:

• Мета: Допомогти дітям виразити свої почуття через малювання.

• Завдання: Намалювати картину, що показує їхній поточний настрій, так само як робив Їжачок у казці.

• Питання для обговорення: Які почуття ви відчуваєте? Як ви можете виразити їх через малювання?

2. Вправа «Музичний Їжачок»:

• Мета: Стимулювати творчість та виразити емоції через музику.

• Завдання: Створити ритм або мелодію за допомогою різних інструментів або просто власного тіла.

• Питання для обговорення: Як вибір інструментів впливає на ваш настрій? Які емоції ви хочете виразити через музику?

3. Вправа «Танцювальний Їжачок»:

• Мета: Сприяти фізичному розвитку та виразити емоції через танець.

• Завдання: Танцювати під музику, рухатися так, як вам заманеться.

• Питання для обговорення: Як вибрані рухи допомагають вам виразити ваші почуття? Чи можна використовувати танець для виразу емоцій?

4. Вправа «Театральна гра Їжачка»:

• Мета: Розвивати творчість та співпрацю через ігрову діяльність.

• Завдання: Створити коротку сценку з казки про Їжачка та розіграти її разом.

• Питання для обговорення: Які рольові ігри вам сподобалися найбільше? Як вибрані персонажі розв'язують свої проблеми?

5. Вправа «Дихальна гімнастика Їжачка»:

• Мета: Заспокоїти дітей та допомогти їм сконцентруватися на своїх почуттях.

• Завдання: Виконати прості дихальні вправи, уявляючи себе їжачком у спокійному місці.

• Питання для обговорення: Як ви відчули себе після вправи? Чи допомогло вам це зосередитися?

Дитині варто пояснити, що втома – це, як у казці про Їжачка, коли герой почувається дуже втомленим і безсильним. Можна сказати, що так само як Їжачок: коли ми довго працюємо або виконуємо багато завдань, нашому тілу потрібен відпочинок. Порівняйте це з тим, як герой казки відпочивав, коли співав, танцював і малював. Так само і дитина повинна знаходити час для відпочинку і розваг, щоб зарядитися енергією та відновитися після напруження. Такий відпочинок допоможе дитині почуватися краще і мати більше сил для нових пригод і занять. Фахівець може розробити цілий блок занять за цією моделлю, особливо, коли фактори емоційного вигорання в дитини не зникають.

Звісно, ось усі запропоновані мотиви для арттерапії, інспіровані казкою про Їжачка:

• Їжачок у своєму будиночку

• Весняний ліс для відпочинку

• Тварини лісу на прогулянці

• Концерт у лісі, що дає силу

• Музична група тварин

• Їжачок малює картину

• Веселі танці в лісі для міці

• Пікнік у лісі, щоб зміцнитись

• Пошук пригод для відновлення

• Радісний день, що дав сили

Кожен з цих мотивів може стати основою для арттерапевтичних занять з дітьми, спрямованих на виразність емоцій, розвиток творчості та позитивну атмосферу.

Запропонуємо, як можна оформити ці теми як арттерапевтичне заняття з дітьми:

Назва: «Сила Лісового Світу: Арттерапевтична Подорож з Їжачком»

Мета: посприяти виразності емоцій через малювання та творчість, підтримати розвиток фантазії та креативності, збудити позитивні емоції та підвищити настрій.

Завдання: діти малюють свій ідеальний лісовий світ, де можна отримати силу для відновлення, де вони можуть зустрічатися та спілкуватися з різними тваринами, такими, як: Їжачок, Лисичка, Ведмідь та інші. Вони створюють малюнки тварин, які представляють їхні почуття, емоції та поради, як кожна тваринка дає особливий подарунок для відновлення. Діти малюють сцени з казки, де тварини відзначають святкування, грають музику та танцюють разом.

Питання для обговорення:

1. Які відчуття ви маєте, коли малюєте свій лісовий світ?

2. Які кольори ви обираєте для своїх малюнків та чому?

3. Що ви відчуваєте, спостерігаючи за малюнками тварин та їхніми виразами обличчя?

Додаткові активності:

• Гра «Розповідь історій»: Діти можуть створити власні казкові історії про пригоди в лісі разом з Їжачком та іншими тваринами.

• Музична імпровізація: Діти можуть вигадати власні музичні мелодії, які відображають їхні емоції та настрій під час творчого процесу.

• Рольові ігри: Діти можуть розігрувати сцени з казки про Їжачка, імітуючи дії та емоції героїв.

Це лише невеличкий крок до відновлення дітей, які емоційно виснажені війною та страждання від страхів, але це точно чудова можливість отримати підтримку від дорослого, який вірить, що все буде добре. Саме ця впевненість дорослого повертає силу дитини рухатись далі по складнощах життя.

@Вікторія Назаревич 2024

Кiлькiсть переглядiв: 40

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.