Про творчість, як засіб самопізнання та саморозвитку учня

Виступ на засіданні педагогічної ради

Підготувала заступник директора НВК з ВР Складна І.В

Чи можете Ви дати відповідь на запитання: до чого у Вас природні здібності: до мислення-міркування чи до уяви-фантазії? Пропоную це перевірити!

Переплетіть, будь-ласка, пальці обох рук, утворивши «замок».

Лівий палець зверху – це ознака кращого розвитку уяви, фантазії (правої півкулі мозку). Правий палець зверху – це ознака кращого розвитку логічно-понятійного мислення (лівої півкулі мозку).

Кожна з півкуль виконує різні функції в емоційному житті людини: виникнення позитивних емоцій пов'язане з активацією лівої півкулі, негативних - правої.

Ліва півкуля Права півкуля
Усне мовлення Метафоричний зміст мовлення
Читання Почуття гумору
Письмо Емоційний тон мовлення
Вербальне мислення Інтонація усного мовлення (просодія)
Ритм прози та поезії Звуковисотні співвідношення, тембр і гармонія в музиці
Розрізнення кольорів Просторові поняття та уявлення, стереоскопічний зір, обертання в просторі
Лічба
Розмежування лівої і правої частин зовнішнього простору Просторові координати, загальна просторова орієнтація
Інтерпретація жестів і міміки Геометрія, гра в шахи, інтуїція
Сприйняття гештальтів
Розпізнавання міміки та жестів
Упізнавання облич
Емоційні реакції

Минулого року газета Нью-Йорк таймс назвала Мітіо Каку одним з найрозумніших людей Нью-Йорка. У своєму інтерв’ю він він розповів про те, які зміни чекають систему освіти у майбутньому: «Щоб досягти реального успіху, необхідно не боятися бути несхожим на інших, розвивати здібності, які недоступні роботам: креативність, уяву, ініціативу, лідерські якості.

У недалекому майбутньому зміниться не лише система освіти, але й система роботи. Зовсім скоро не залишиться людей на виробництві, зате з’явиться багато нових спеціальностей в інтелектуальній сфері. Чим би людина не займалася, у неї до всього повинен бути творчий підхід, жива уява, здатність швидко орієнтуватися в мінливих умовах та гарно розвинена інтуїція.»

Креативність - наша здатність до творчості. Вона реалізується у формі нових ідей і підходів у науці, культурі, політиці, бізнесі - словом, у всіх динамічних сферах життя, де розвинена конкуренція. Цим і визначається її цінність для суспільства. А чим цінна ця якість для того, хто нею володіє? «Найважливіше в креативності - вдосконалення себе, - каже екзистенційний психолог Марина Хазанова. - Причому вдосконалення одухотворене. Будь-яке творче заняття допомагає осягати власні цінності, знаходити особистісний сенс. А це найважливіша духовна потреба, яка відрізняє нас від усіх живих істот ».

Робота правої та лівої півкулі головного мозку не є абсолютно сталою і залежить не лише від вроджених характеристик, їх роботу можна стимулювати свідомо і цілеспрямовано.

Шкільні методики навчання розвивають в основному ліву півкулю, ігноруючи майже половину можливостей дитини. Відомо, що права півкуля пов'язана з розвитком творчого мислення та інтуїції. На думку професора Трауготт: «Треба застерегти школу від лівопівкульним навчання. Це виховує людей, не здатних до реальних дій у реальній ситуації».

Якщо ми працюємо над ростом особистості, вчимось і вдосконалюємось, нам треба мати максимально досконалий інструмент для інтелектуальної діяльності - мозок. Якщо у нас в мозку є прихований потенціал - якісь частини, які використовуються не повністю - то хіба не логічно постаратись використати цей резерв ? Пропоную Вам перевірити роботу Вашого мозку, спробувавши прочитати текст на слайді.

Квадрат-текст

«Креативність розвивається при навчанні та заняттях творчою роботою, - пояснює Марина Хазанова. - Але, мабуть, головне - мотивація. Креативна особистість відчуває внутрішнє спонукання до творчості - будь то споруда лялькового будиночка або побудова теорії поля. Саме наша цікавість, а не тільки знання і бачення світу робить нас тими, ким ми хочемо бути». Дитина завжди позитивно реагує на «ситуацію успіху», створену дорослими. Але, не маючи соціального досвіду, ще не може самостійно спонукати та мотивувати себе до творчості. Її необхідно цьому навчати.

Виступ Сехно Н.М.(відеоролик)

Необхідною умовою творчості є свобода, яка виступає у двох аспектах, у двох зрізах: а) свобода зовнішня, або соціальна; б) свобода внутрішня. Творча особистість творить не тому, що хоче, а тому, що не творити не може. Творчість не видається у навантаження до диплому про вищу освіту. У першу чергу, розвивати творчість потрібно навчитися кожному вчителю.

Сучасна молода людина – не спостерігач, а творець свого щастя, яка спроможна генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення і відповідати за них. Завдання вчителя – допомогти дитині відкрити свої здібності, можливості, розвинути їх в процесі спільної діяльності.

Виступ Курило С.Б.

Сучасні тенденції розвитку суспільства, динамічні зміни в усіх сферах людської діяльності зумовлюють потребу у формуванні творчої особистості з високим рівнем інтелектуального розвитку, креативних можливостей, здатної до створення та засвоєння інновацій у будь-якій галузі.

Виступ Лисенко О.Є.

Нестандартність мислення лежить в основі майже всіх винаходів і наукових відкриттів, вона , за всіх часів, приводила до народження ідей, що рухають людство вперед. Але що таке – нестандартне мислення? У результаті експериментальних досліджень серед здібностей особистості було виокремлено особливу – генерувати незвичайні ідеї, відхилятися в мисленні від традиційних схем, швидко розв’язувати проблемні ситуації. (Аналіз участі у фахових та учнівських конкурсах).

Виступ Яковець В.М.

Кожна людина індивідуальна. Вона по-своєму сприймає і розуміє навколишній світ. Тому для розвитку творчих здібностей її потрібно підштовхувати до рішення, а не вирішувати за неї. Не можна навчити «деяким прийомам творчого мислення», але можна створити умови для розвитку мотиваційної спрямованості на нестандартне, нетрадиційне бачення і вирішення будь-яких життєвих проблем. У дорослому житті люди часто стримують себе, зникає бажання експериментувати, досліджувати, творити. Але варто спробувати хоча б для того, щоб перевірити себе. Пропоную Вам створити позитивний настрій: перші три слова, які Ви побачите у запропонованому квадраті, його характеризують.

Квадрат удачі.

Кiлькiсть переглядiв: 422

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.