Складні життєві обставини
Складні життєві обставини – це обставини, що об’єктивно порушують нормальну життєдіяльність особи.
Наслідки таких обставин вона не може подолати самостійно (інвалідність, часткова втрата рухової активності у зв’язку зі старістю або станом здоров’я, самотність, сирітство, безпритульність, відсутність житла або роботи, насильство, зневажливе ставлення та негативні відносини в сім’ї, малозабезпеченість, психологічний чи психічний розлад, стихійне лихо, катастрофа).
Види послуг, які може отримати дитина, сім’я якої потрапила у складні життєві обставини, в начальному закладі
Інформаційні послуги. Вони передбачають надання інформації, необхідної для вирішення проблеми, виходу зі складної життєвої ситуації, поширення просвітницьких та культурно-освітніх знань серед дітей та їхніх батьків, формування в певних переконань та уявлень.
Інформаційні послуги за змістовним наповненням можна поділити на додаткові та просвітницькі.
· Додаткові послуги. Надаючи довідкові послуги, соціальний педагог може виконувати роль консультанта або захисника дитини.
У якості консультанта соціальний педагог може надавати консультації з питань сімейного законодавства, міжособистісної взаємодії в родині; про наявні методи виховання, орієнтовані на конкретну родину; способи створення умов, необхідних для нормального розвитку й виховання дитини в родині.
У ролі захисника – захищає права дитини у випадку, коли доводиться зіштовхнутися з деградацією особистості батьків (алкоголізм, наркоманія, жорстоке ставлення до дітей).
· Просвітницькі послуги поєднують у собі психологічну та педагогічну просвіту.
Такі послуги можуть надаватися дитині, її батькам, педагогам, які працюють із цими дітьми, та здійснюватися у вигляді бесіди під час відвідування родини за місцем проживання, консультації за особистим зверненням клієнта, залучення до групових, тренінгових робіт.
Під час педагогічної просвіти батьків соціальний педагог надає інформацію:
· Щодо здійснення виховного плану на дітей із врахуванням вікових та статевих особливостей розвитку;
· Про догляд за дитиною;
· Про сімейні цінності;
· Про стилі спілкування батьків із дітьми та значення батьківської уваги, підтримки саме для їхньої дитини;
· Про відповідальність батьків за своїх дітей (роз’яснення прав та обов’язків батьків);
· Щодо необхідності ведення здорового способу життя та вплив шкідливих звичок на здоров’я людини.Проблеми сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах
Соціально-педагогічні | Соціально-психологічні | Матеріально-економічні | Юридичні |
· Залежність одного чи двох батьків · Відсутність батьківського потенціалу у батьків · Відсутність навичок самостійного прийняття рішення · Бездоглядність дитини · Важковиховуваність дітей · Використання фізичних методів покарання · Схильність дітей до правопорушень · Відсутність одного з батьків · Педагогічна занедбаність дітей · Нехтування проблемами дітей · Відсутність навичок з організації дозвілля · Непідготовленість дітей до школи · Проблеми у розвитку когнітивної сфери дітей · Проблеми у розвитку комунікативної сфери дітей та батьків | · Насильство · Агресивна поведінка батьків чи дітей · Напружений психологічний клімат у сім’ї · Невміння чи небажання вирішувати конфлікти · Конфлікти із членами сім’ї та рідними · Занижена самооцінка батьків та дітей | · Безробіття · одного чи обох батьків · Відсутність житла або його непридатність для проживання · Бідність · Заборгованість за житлово-комунальні послуги · Відсутність санітарно-гігієнічних засобів · Відсутність ліжка, постільної білизни · Відсутність економічного мислення | · Оформлення документів · Оформлення пільг та виплат · Проблеми із законом · Невміння представляти свої інтереси в органах влади · Прописка · Влаштуван-ня дітей у дитячий садок · Поділ майна |
Коментарi