Діяльність соціального педагога з різними типами сімей

Соціальний педагог стикається з різними родинами. Це родини де дитина живе в постійних сварках батьків, де батьки п'яниці чи наркомани, хронічно хворі або інваліди. Саме в таких сім'ях у дитини спостерігається відхилення в поведінці. Коли в сім'ї немає контактів, коли до дитини ставляться формально, любов і доброзичливість дорослих позитивно впливають на дитину. Соціальний педагог сім'ї необхідний, тому що сучасна школа займається тільки навчанням, а 2 / 3 батьків відчувають труднощі у вихованні дитини. Завдання соціального педагога в роботі з сім'єю - це вирішення кризових ситуацій. Крім того, слід звернути увагу і на їх своєчасне попередження і нейтралізацію.
До попередження належить матеріальна допомога сім'ям з боку держави у вигляді виплата допомоги. Надання пільг, соціальної допомоги. Соціальний педагог крім педагогічних проблем, вирішує соціальні, економічні, медичні та психологічні завдання.
Головна мета - мобілізувати внутрішні сили родини на подолання кризи. Для цього, по-перше, необхідно проаналізувати проблеми. По-друге, слід проконсультуватися з фахівцями, по-третє, визначити шляхи виходу з кризи. Але будь-яку роботу з сім'єю соціальний педагог починає з її вивчення.

Тип сім'ї, поняття Характеристика Напрямки, засоби, форми і методи роботи.
Можливі ресурси Фактори ризику
Багатодітна сім'я в якій троє і більше дітей. 1) Збереження традицій всередині сім'ї (із покоління в покоління). 2) Любов батьків до дітей. 3) Дружні взаємини. 4) Рівень фізичного здоров'я. 1) суперництво між дітьми. 2) Матеріальна проблема. 3) Житлова проблема 4) Домінує принцип свободи дітей. 5) Надмірна кількість контактів, як психотравмуючий фактор. 1) надання матеріальної і моральної підтримки. 2) Проведення всеобучу батьків. 3) Бесіди з батьками про їхні права та обов'язки. 4) Робота з дітьми-підлітками (профорієнтація і профпідготовка порушень) 5) проведення сімейних лекторіїв.
Сім'ї біженців та переселенців. Сім'я не має власного житла. · Взаємовідносини засновані на любові і довірі; · Спільні діти і прагнення про них піклуватися; · Рівень освіти; · Бажання знайти роботу і працювати; · Рівень фізичного здоров'я; · Некультурні традиції виховання дітей; · Релігійний фактор. · Відсутність житла; · Недолік матеріальних засобів; · Адаптація в соціумі (контакти з оточуючими); · Проблема працевлаштування; · Психологічна адаптація; · Влаштування дітей у виховно-освітні установи. · Допомога в придбанні житла; · Надання моральної та матеріальної підтримки; · Надання допомоги дітям, у вирішенні проблем адаптації в соціумі; · Допомога у працевлаштуванні батьків - консультування в центрі зайнятості; · Надання допомоги у влаштуванні дітей у виховно-освітні установи.
Неповні сім'ї (внаслідок розлучення) Сім'я з одним батьком, зокрема - це мати, рідко батько. · Бажання батьків виховувати дитину; · Любов дітей по відношенню до обох батьків; · Загальні позитивні спогади; · Створення дитині сприятливих умов для його розвитку. · Матеріальна проблема (дитина найчастіше живе з матір'ю, дохід жінки менше, ніж у чоловіка, а після розлучення батько вносить до бюджету тільки третину своєї зарплати). · Взаємовідносини в сім'ї; · Використання дитини для вирішення проблем дорослих; · Психологічні проблеми: холодність, байдужість, лишенность духовного контакту; · Дитині не вистачає батьківської (материнської) любові; · Репродуктивна функція: розлучені жінки є не реалізованими. · Допомога у наданні матеріальної підтримки сім'ї; · Надання психічної допомоги; · Допомога у підготовці підлітка до сімейного життя; · Консультування батька про його права та обов'язки; · Надання допомоги у влаштуванні дітей у виховно-освітні установи. Застосування стратегії - розташувати матір до себе, заручитися довірою, якщо вона не поставиться насторожено не поспішати ображатися; · Спробувати подивитися на себе очима матері; · Зацікавити долею підлітка, пробудити відповідальність за його і її матері майбутнє; · Делікатно, тактовно доторкнутися до потаємним почуттям, природного бажання матері влаштувати своє особисте життя, пробудити в ній потребу в душевних контактах з дитиною, в обміні думками, спільними рішеннями проблем. Спробувати відкритися дитині, розповісти йому про плани свого особистого життя.
Сім'я у повторному шлюбі. Сім'я з двома батьками, де поряд із загальними дітьми можуть бути діти від колишніх шлюбів. · Спостерігається тенденція не повторювати помилок першого шлюбу, тому подружжя більш згуртовані, формується турбота один про одного. · Спадкування та поділ майна; · Відносини мачухи або вітчима з дітьми, їх взаєморозуміння, пов'язані з рідними батьками або переживання їх смерті. З сім'єю: психологічні, клінічні та соціально-освітні програми, тому що йде процес пристосування нового життя до цієї родини. · Слід визначити увагу на розподіл ролей у сім'ї, на проблеми кожного члена сім'ї; · Враховувати ий і духовний стан в новій сім'ї.
«Порожні гнізда». Сім'я, що залишилася без дітей. · Поновлення подружніх відносин, пристосування до вікових фізіологічних змін, управління взаємовідносин з родичами і друзями. · Велика кількість вільного часу. · Розрив у сім'ї; · Конфлікт «батьків і дітей»; · Хронічна безпорадність; · Нерозуміння своєї ролі з виходом на пенсію; · Соціальна ізоляція. · Психологічна допомога і підтримка сім'ї; · Допомога у розподілі часу, витрат; · Консультування про нарахування та видачу пенсій; · Допомога в оформленні документів в будинку для людей похилого віку; · Організація дозвілля, соціально-значимої діяльності.
Малозабезпечена сім'я. Сім'я, де доходи не досягають мінімальних норм життя. · Освіченість батьків; · Бажання знайти роботу; · Культурні традиції; · Турбота про дітей; · Згуртованість сім'ї; · Релігійний фактор; · У сім'ї реалізується виховна функція. · Матеріальні проблеми; · Безробітні батьки; · Проблема з працевлаштуванням; · Зниження потреби досягнення мети; · Не раціональне харчування; · Рівень психічного і фізичного здоров'я. · Соціальна допомога - її організація матеріальна та психологічна; · Профорієнтація, профілактика профпорушень. Методи: · Благодійні акції; · Служби взаємодопомоги; · Спонсорська підтримка.
Сім'я з хворою дитиною. · Батьки люблять дитину, дбають (особливо якщо це бажана дитина); · Сприятливий уклад у сім'ї; · Освіченість батьків; · Культурні традиції; · Релігійний фактор; · Взаємовідносини засновані на любові й довірі. · Нервово-психічні захворювання, причини можуть бути різними - це екологічна обстановка, травматизм, захворювання або стан матері під час вагітності. · Відмова від дитини; · Стресовий стан сім'ї; · Необхідність догляду за хворою дитиною. · Бесіда з батьками в тому, що дитина потребує їхньої любові та підтримки; · Надання моральної та матеріальної підтримки; · Відправлення дитини в санаторій - профілакторій; · Навчання спілкуванню з дитиною; · Відновлення процесу соціалізації дитини в суспільстві; · Розробка рекомендацій по догляду за хворою дитиною; · Взаємодопомога (знайомство з іншими батьками у яких хворі діти - це допоможе подолати почуття безпорадності та самотності).
Кiлькiсть переглядiв: 593

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.