Інтерактивна гра для учнів 3-4 класів

"Права свої знай, обов'язки свої не забувай"

Мета: Розширити знання учнів про основні положення Декларації та Конвенції із захисту прав дитини, вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх у пам’яті учнів. Розвивати культуру дітей, ввічливість, чесність, людяність. Виховувати дисциплінованість, повагу до товаришів.

Хід гри

Кожен із вас – неповторна особистість, цілий Всесвіт, і він унікальний, тому, що ніколи і ніде не може повторитися. Але пройшло не одне тисячоліття, поки людство усвідомило неповторність кожного і ухвалило закони, які оберігають людину, її життя та індивідуальність. Отже, з чого все почалося.

Давним-давно, ще в стародавні часи, у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, який бажав би допомогти їй у вирішенні суперечок.

Тривалий час діяв неписаний закон: «Хто сильний, той правий!». Але коли виникли перші держави, правителі, яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов новий закон права. Тепер держава стала на захист і сильного і слабкого.

Кожна держава має свій основний Закон - Конституцію, яка захищає людину, гарантує її права. За допомогою Конституції держава повинна піклуватися про своїх громадян. Але в усіх дітей є ще своя Конституція. Вона називається «Деклараціяправ дитини».

Діти, а чи знаєте ви, що «Декларація прав дитини» була ухвалена ООН у 1959 році? Декларація мала 10 стислих статей, програмних положень, які закликали батьків, окремих осіб, державні органи, місцеву владу та уряд визнати викладені у ній права, свободи й дотримуватись їх. На основі цієї Декларації 20 листопада 1989 року Генеральна Асамблея ООН ухвалила Конвенцію прав дитини, яку називають «світовою конституцією прав дитини».

Конвенція – це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватися прав кожної дитини.

Тож, вирушаємо у подорож «Чарівним лісом». Де перед нами відкриються наші права та обов’язки. Перш , ніж розпочати подорож мені потрібні по чотири учасники з кожної команди.

Завдання «Від мудрої Сови». Перед вам лежить кросворд, який треба розгадати та знайти зашифроване слово. Викласти його із розсипаних літер, та скласти з розсипанки слів основні закони, яких треба дотримуватися під час подорожі. На виконання дається 3 хвилини. (Додаток 1)

Додаток 1

1. … годує, а лінь – марнує. (Праця)

2. Чого прагнуть люди у всьому світі? (Миру)

3. Загальні правила, закономірності, за якими живуть люди у суспільстві. (Закон)

4. Угода, міжнародний договір з певних питань. (Конвенція)

5. Що є найціннішим для людини? (Життя)

6. Навчальний заклад, у якому навчаються діти. (Школа)

7. Основний закон держави. (Конституція)

Закони, яких треба дотримуватися під час подорожі «Чарівним лісом».

- Не порушувати дисципліну

- Завжди прислухатися одне до одного

- Завжди підтримувати одне одного

- Завжди чинити справедливо

- Допомагати одне одному.

Завдання «З якого дерева плід». Мені потрібні наступні чотири учасники. Перед вами лежать малюнки з плодами. Одні плоди - це права дитини. Інші – обов’язки дитини. Ваше завдання за 3 хвилини розмісти на відповідних деревах плоди. (Додаток 2)

Додаток 2

Права «жолуді» Обов’язки «шишки»
Усі діти мають право на життя Дотримуватися норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки
Усі діти мають право на любов і турботу Поважати й любити своє оточення. Ставитися до усіх так, як би ми хотіли, щоб ставилися до нас
Усі діти рівні у своїх правах Поважати близьких і друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитися так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини
Особлива турбота - дітям-інвалідам Бути толерантними до таких людей. Поважати й допомагати їм
Усі діти мають право на повноцінне харчування Дотримуватися режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів
Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля Дотримуватися правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим
Усі діти мають право на освіту Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках; старанно виконувати домашні завдання
Діти мають право вільно висловлювати свої погляди Поважати своє оточення. Давати можливість кожному висловлювати свої думки. Не нав’язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні
Діти мають право на медичну допомогу Цінувати й дбати про своє здоров’я. Виконувати Приписи лікарів у разі потреби

Завдання «Їстівні та неїстівні гриби». До мене виходять чотири учасники. Перед вами лежать права дітей, записані на грибочках але не всі перелічені «гриби» їстівні, а права входять до Конвенції. Ваше завдання за 3 хвилини відібрати тільки ті, які записані в Міжнародній угоді. А зал перевірить, яких грибів ви назбирали.

(Додаток 3)

Додаток 3

- Усі діти мають право на любов та піклування. ( Так)

- Кожна дитина має право їсти багато цукерок і чіпсів. ( Ні )

- Усі діти рівні у своїх правах. ( Так )

- Жодна дитина не повинна прибирати свою кімнату. ( Ні )

- Кожна дитина має право не обідати. ( Ні )

- Усі діти мають право на повноцінне харчування. ( Так )

- Усі діти мають право на освіту. ( Так )

- Кожна дитина може не ходити щодня до школи. ( Ні)

- Кожна дитина повинна весь свій час проводити тільки за комп’ютерними іграми. (Ні)

- Усі діти мають право на медичну допомогу. (Так)

- Кожна дитина повинна ображати та принижувати іншу дитину. (Ні)

- Кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканість та захист гідності. (Так)

Завдання «Захищаємо права казкових героїв» До мене виходять два учні. За 1 хвилину треба прочитати уривок з казки та віднайти яке право порушено в цій казці. (Додаток 4)

Додаток 4

1.Народна казка «Вовк і семеро козенят»

«… І тут вовк увірвався до хатинки. Злякалися козенята й нумо ховатися хто куди… Але вовк їх усіх знайшов і довго не розбирався: роззявив свою пащеку та проковтнув усіх по черзі…»

2.Ш.Перро «Попелюшка або Кришталевий черевичок»

« - А що, Попелюшко, хотілося б тобі поїхати на бал? – запитували сестри, поки вона розчісувала їх перед дзеркалом.

-Ой, що ви, сестрички! Ви смієтеся з мене!

-Авжеж. Хот ж тебе таку нечепуру пустить…

І ось нарешті очікуваний день настав. Мачуха та сестри поїхали. Попелюшка довго дивилася їм услід, а коли їхня карета зникла за поворотом, вона затулила обличчя руками і гірко заплакала.»

3.Англійська народна казка «Троє поросят»

«…Ніф – Ніф добіг до своєї солом’яної хатинки й устиг зачинити дверцята за мить до того, як клацнули ікла сірого розбійника.

- Ану відчиняй! – прогарчав вовчище.

- Нізащо! – пропищав переляканий Ніф – Ніф

Вовк набрав якнайбільше повітря й так дмухнув, що хатинка Ніф – Ніфа розлетілася в різні боки»

3.Російська народна казка «Маша і ведмідь»

«…Увійшла Машенька до хатинки та й сіла на ослінчик. А в тій хатинці жив здоровенний ведмідь. Повернувся ввечері ведмідь, побачив Машеньку, зрадів.

- Ага, - каже,- тепер не випущу тебе! Будеш у мене жити. Будеш піч топити, будеш кашу варити, мене кашею годувати,»

Отже, підсумовуючи, я хочу ще раз наголосити:

o Права людини не можна купити, заробити чи успадкувати. Людина має їх від народження — це "природні права " кожної людини.

o Права людини є однаковими для всіх людей, незалежно від раси, статі, віровизнання, політичних чи інших переконань, національного чи соціального походження. Всі ми народжені вільними і — рівними у гідності та правах — права людини "універсальні".

o Права людини не можна відібрати - ніхто не сміє позбавити іншу людину цих прав за будь-яких умов. Люди наділені ними навіть тоді, коли закони їхніх країн не визнають прав людини чи коли уряди порушують їх: наприклад, коли в країні існує рабство, раби все одно мають права, хоч ті й порушуються — права людини "невід'ємні".

o Для того щоб жити з гідністю, всі люди наділені правом на свободу, безпеку та гідні людини норми громадського життя — права людини "неподільні".

o Коли ми говоримо, що права людини притаманні кожному, ми розуміємо під цим також, що кожен із нас має обов'язок поважати права іншої людини.

Всім дякую!

Кiлькiсть переглядiв: 675

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.