«Я гарний – всі гарні!»
У літературі підлітковий вік згадується як найнебезпечніший період щодо виникнення і закріплення шкідливих звичок, різних негативних проявів у поведінці. Проблемну поведінку часто називають девіантною, такою, що відхиляється від норми.
Установлено, що першопричиною, яка призводить до відхилень у поведінці, є порушення взаємин учня з класом, ізолювання в колективі, що спонукає дитину шукати іншої спільності однолітків чи старших, у якій зникало б емоційне напруження, щоб знову з’явилася можливість самоствердитися та самореалізуватися як особистість.
Учні звикають до свого неблагополучного становища в сім’ї, школі, класному колективі, до неуспішності, зневіряються у своїх силах і, навіть, починають хизуватися своїми негативними вчинками, недоліками. Щоб виправити ці недоліки слід перебудувати їхнє ставлення до себе та до навколишніх. Для профілактики негативних проявів у поведінці підлітків, психологом школи Яковець В.М. проведене заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» в 7-Г класі за запитом класного керівника Яременко Р.М.
Мета заняття:ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.
Психологічні вправи наглядно продемонстрували наслідки агресивної поведінки, допомогли учням усвідомити відчуття «жертв». А також на занятті учні познайомилися із новими поняттями «булінг» та «емпатія» та пригадали якості толерантної особистості.
Під час рефлексії учні відмітили, що їм було цікаво брати участь у психологічних вправах, дізнаватися про думки і почуття своїх однокласників, поділитися власними, відчути атмосферу групової єдності і взаємодії.
Яковець В. М.
Коментарi