Інформаційні ресурси порталу "Нова українська школа"
Перші кроки впровадження Нової української школи
З минулого навчального року розпочато активне реформування загальної середньої освіти в Україні. З прийняттям у вересні цього року нового Закону «Про освіту», реалізацією Концепції Нової української школи, яка затверджена у грудні 2016 року, освітяни, учні та їх батьки стоять на порозі важливих змін в системі освіти.
Томуна сьогодніконче важливо, щоб вчителі і батьки учнів відчули сутність і важливість змін у переході від освіти знання до освіти компетентності (компетентність - вміння використовувати набуті знання в житті),від авторитарної педагогіки до педагогіки партнерства, адже наступного 2018-2019 навчального року всі діти, які підуть до першого класу, підуть вже в Нову українську школу.
У 2017-2018 навчальному році наша школа стала учасником регіонального пілотного проекту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти». 48 першокласників, учні 1-Б та 1-В класів розпочали навчання за новим освітнім стандартом. Втілюють в життя засади концепції Нової української школи творчі і закохані у свою професію вчителі Надія Петрівна Лапада та Валентина Василівна Чайка.
Апробація нового Держстандарту передбачає істотні зміни в підході до навчання в початковій школі. За новим освітнім стандартом в основі навчання в 1-х класах лежить інтегративний підхід (поєднання предметів, тем). Завдяки цьому зменшилася кількість предметів (з 9 до 6). Інтеграція дає змогу дітям сприймати предмети і явища цілісно, різнобічно, системно та емоційно.
Кожен день навчання розпочинається «ранковими зустрічами», під час яких діти знайомляться з планами на день, діляться власним досвідом, обмінюються щоденними новинами. Обов’язковим елементом є динамічна пауза, яка проводиться щодня після другого уроку.
Освітнє середовище організоване таким чином, щоб кожна дитина почувала себе у класі затишно і безпечно, а кожен клас відображав ту спільноту дітей, яка там навчається. Водночас, є місця, де дитина зможе побути наодинці. Стіни і меблі використовуються для розміщення робіт учнів. Парти в класі переставляються в залежності від виду роботи.
Вчитель має право на вільний вибір форм і методів навчання, головне успішний результат. У центрі роботи стоїть дитина. Один із пріоритетів – навчання, яке приносить дітям задоволення. Дитина має почуватись у школі вільно. Вчителі прагнуть створити у класі родинний затишок. Діти відчувають, що вони потрібні вчителю і з задоволенням висловлюють власні відчуття про те, що відбувається на уроках – висловлюються малюнками, вчинками, словами. Правила роботи в класі вчителі випрацювали разом з дітьми. Вчителі прагнуть сформувати в учнів уміння робити висновки з власних помилок. Кожна відповідь дитини – гідна бути вислуханою і вчителі дають можливість учням пояснити свою думку, поділитися враженнями.
Звичайно, що навчання буде вдалим, якщо до участі у навчально-виховному процесі активно долучатимуться батьки, адже вони – перші вчителі й найкращі знавці своєї дитини. Тому вчителі пілотних 1-х класів тісно співпрацюють з батьками першокласників, утворюючи партнерство, в центрі якого знаходиться дитина. Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу.
Діти з задоволенням йдуть до школи, адаптація першокласників минула швидко та без особливих ускладнень. Кожен вечір дитина має що розказати батькам цікавого. На запитання «що ви робили в школі?» діти захоплено розповідають про свої справи.
Коментарi